Pilates – zatrzymać formę i młodość

Redakcja 3 października 2015 0
Pilates – zatrzymać formę i młodość

Zgodnie z założeniami autora kontrologia to trzy rzeczy naraz: koordynacja ciała, ducha i umysłu przy prawidłowej technice oddechu. Główne założenie metody to wzmacnianie mięśni głębokich ciała, tzw. „centrum”, na które składają się mięśnie brzucha, pleców i dna miednicy. Początkowo system ćwiczeń Pilatesa służył tancerzom do powrotu do sprawności po przebytej kontuzji – wzmacniał mięśnie, nie obciążając przy tym stawów. Pilates jest dobrą formą aktywności dla osób w różnym wieku. Wbrew powszechnej opinii nie jest dedykowany osobom, które boją się przybrania zbyt dużej masy mięśniowej, lub leniwych. Nie wymaga ekstremalnego wysiłku, gwałtownych ruchów czy skoków, może zatem być skierowany do osób cierpiących z powodu bólu stawów lub słabszych siłowo i wydolnościowo, dlatego z tej formy aktywności mogą korzystać zarówno osoby młode, jak i seniorzy.

Iga Daniszewska
Fizjoterapeuta, instruktorka metody pilates

Gerontologia Współczesna, 3(3), 2015, 142-144

Czytaj całość…

Pełna wersja artykułu dostępna w prenumeracie i sieci salonów Empik.

Napisz komentarz »

Dalszym korzystaniem z witryny, wyrażasz zgodę na wykorzystanie cookies. więcej informacji

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Zamknij